wtorek, 26 lutego 2013

Zupa z buraków

Za każdym razem kiedy odwiedzam mamę, ta dosłownie wpycha mi prowiant, jakbym miała wiecznie pustą lodówkę :D Oczywiście jedzeniem nigdy nie pogardzę a w szczególności jeśli to coś czego albo nie mam czasu zrobić, albo mi się nie chce (nawet w kuchni czasem mam lenia). Dziś pokażę, że zaprawione buraki nie tylko nadają się do kotleta ale też można zrobić z nich całkiem niezłą zupkę ;) Czas ok. 20 minut

A tak btw. zawiera białko, cukry, sole mineralne, witaminy z grupy B i witaminę C. Ma szczególnie znaczenie dietetyczne dzięki dużej zawartości błonnika, który wpływa dodatnio na trawienie oraz dzięki zawartości kwasu jabłkowego, cytrynowego, winnego i szczawiowego

  Zużyłam:

  • Mały słoik buraków od mamy <3
  • 2 ząbki czocha
  • 3 łyżki śmietany
  • bulion warzywny
  • sól, pieprz



  1. Bulion zagotować.
  2. Wrzucić buraki i ponownie zagotować.
  3. Obrane ząbki czosnku przecisnąć do zupy przez praskę.
  4. Dodać śmietanę-do osobnego naczynia nalać trochę zupy, dodać śmietanę i zamieszać po czym wlać do zupy (żeby śmietana się nie zważyła).
  5. Doprawić solą i pieprzem
  6. Podawać :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz