wtorek, 19 lutego 2013

Grillowany kurczak w paście madras


Użyta w tym przepisie pasta, jest używana na ogół do madras curry, ja jednak zrobiłam z niej marynatę do mięcha. Madras Curry pochodzi z południowych Indii i swoją nazwę zawdzięcza nazwie miasta Madras, dziś znanego jako Chennai. Podaję przepis dla mniej leniwych ;)



Filety z piersi kurczaka oczyściłam i marynowałam ok. 3-4h w paście. W międzyczasie zrobiłam surówkę z pekińskiej doprawionej sosem sweet chili. Kurczaka wrzuciłam na rozgrzanego grilla i piekłam ok 7 min z obu stron.

Pasta Madras:



  • Zielone chilli, 3 małe papryczki
  • Olej, 5 łyżek
  • Czosnek, 7 ząbków
  • Goździki, 3szt
  • Cebula, 2 duże sztuki, posiekane
  • Imbir, 2,5cm, zmielony
  • Kardamon 10g
  • Kurkuma i chilli, 1 łyżeczka
  • Sól, szczypta
  • Kmin 1,2 łyżeczki
  • Kolendra 1/2 łyżeczki
  • Garam masala, 1 łyżeczka
  • Gałka muszkatołowa, 1 łyżeczka
  • Przecier pomidorowy, 400ml
  • Liście kolendry, garść









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz