piątek, 29 marca 2013

Ciasto za paznokciami czyli mój żywioł

Co można zrobić z drożdży, mąki i odrobiny mleka?...Dziś postanowiłam zrobić z mojego mieszkania piekarnię i robię domowe bułeczki :D Oczywiście mój kot jak zwykle mi pomagał wraz z moim paparazzo ;) Btw. w przepisie podaję zwykłą mąkę, jednak ja używam pełnoziarnistą....wiecie, pozoruję że jestem fit :D Dodałam też trochę otrębów by ciasto się nie kleiło za bardzo.

 

Składniki

  • mąka, 40 dag

  • drożdże, 25 g

  • cukier, 1 łyżeczka

  • sól, 1 1/2 łyżeczki

  • mleko, 120 ml

  • letnia woda, 170 ml

  • oliwa, 1 łyżka



  1. Drożdże zasypać cukrem i poczekać aż się rozpuszczą
  2. Dodać mleko
  3. Mąkę przesiać i dodać sól, oliwę i wodę
  4. Ciasto dobrze wyrobić ( ok 10 min)
  5. Odstawić do wyrośnięcia na godzinę.
  6. Następnie wyrobić jeszcze przez chwilę
  7. Podzielić ciasto na części i uformować bułeczki,
  8. Pozostawić na ok 15 min do wyrośnięcia.
  9. Posmarować bułeczki oliwą i piec 15 min w 230 st.
  10. Na dno piekarnika wstawić naczynie z wodą.







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz