piątek, 28 czerwca 2013

Sushi domowej produkcji :)

Ostatnio zainspirowana Natalie, postanowiłam zrobić sushi własnymi rękami, bo ileż można jeść kotleta ;) Zaczęłam od kupienia a raczej wielkich poszukiwań alg...Suszone przetwory, zdrowa żywność a nawet na ryżach i makaronach ich nie było, po grubo 30 minutach odnalazłam je w oczywistym miejscu, dziale z orientalną żywnością czyli na zupkach chińskich (powaga), brawa dla tego kto wpadł na pomysł wystawienia właśnie tam alg :P Nie mogłam zapomnieć też o rybce- wybrałam łososia, bo średnio przepadam za rybami (ludzie mieszkający nad morzem chyba tak mają, albo po prostu jestem wybredna ;p ). Po powrocie do domu już tylko zwijałam, zwijałam i zwijałam :D BTW właśnie siedzę nad torbą wypchaną ubraniami i doszłam do wniosku, że jest to ostatni post przed wakacjami bo już jutro wyjeżdżam :C

 


Składniki:

  • Prasowane glony Nori
  • Ryż do sushi 
  • Mata i ostry nóż
  • Wszystko co można włożyć do środka :D W moim przypadku: łosoś,ogórek,papryka, pietruszka, ser cheddar chili

Sosy:

  • Sojowo grzybowy
  • Pomidorowo majonezowy z czosnkiem 




RYŻ: 

Generalnie powinno się używać ryżu do sushi, jednak ja w całym swoim roztargnieniu zapomniałam o nim. Można ugotować też ryż zwykły jednak trzeba pamiętać o tym, żeby ryż był "lepki" i nie był zbyt sypki.


  1.  Podczas gotowania ryżu przygotowujemy całą resztę składników, tniemy łososia, warzywa, mieszamy sos 
  2. Układamy na macie gładszą i bardziej lśniącą stroną do dołu i rozkładamy ryż równomiernie na całości, pozostawiając 1cm pasek do zaklejenia rolki.
  3. Robimy w ryżu lekkie wgłębienie, w które wkładamy nasze "nadzienie"
  4. Przesuwamy nori do początku maty i zaczynamy zwijać przytrzymując  palcami składniki
  5. Kroimy wałeczki na pół i połówki zwonu na pół i znowu - powstaje 8 kawałków 
  6. Układamy na talerzu lub drewnianej desce, do małej miseczki nalewamy odrobinę dobrego sosu sojowego 
 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz