poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Kurczak marynowany w jogurcie i czosnku

Weeeeeeeee w końcu wróciłam, a co się z tym wiąże- koniec z ociekającymi węglowodanami fast foodami na które byłam skazana przez ostatni miesiąc. Tak więc pierwszy obiad po moim przyjeździe musiał być fit. Brakowało mi delikatnego mięsa kurczaka i świeżości warzyw, dlatego nie zastanawiałam się długo i odwaliłam to:P:



Składniki:
  • Kurczak (najlepiej piersi)
  • jogurt naturalny
  • parę ząbków czocha
  • przyprawy (sól, pieprz, cukier , biriyani opcjonalnie)
  • natka pietruszki
  • oliwa 





Dressing:

Oliwę wlej do szklanki, dodaj szczyptę soli, trochę cukru, parę kropel soku z cytryny i dodaj nać pietruszki po czym wymieszaj ;)

Sałatka:

Tak naprawdę to zależy od waszej inwencji czego użyjecie do sałatki, kurczak świetnie łączy się z wieloma smakami słodkimi jak i ostrymi dla tego macie dość szerokie pole do popisu :) Ja posiekałam sałatę lodową, pomidory, świeżego ogórka, paprykę, cebulę i oliwki. Na koniec zalałam ją wyżej wymienionym dressingiem.





Przygotowanie kurczaka:

  1. Piersi pokrój w kosteczkę (jak do gyrosa) i przerzuć do miski
  2. Do miski z mięsem wlej jogurt naturalny
  3. Przeciśnij czosnek przez praskę lub drobno go posiekaj i dodaj do jogurtu
  4. Dopraw marynatę solą, pieprzem lub inną ulubioną przyprawą
  5. Pozostaw kurczaka na parę godzin
  6. Rozgrzej oliwę na patelni i wrzuć kurczaka
  7. Podsmażaj mięso aż stanie się miękkie i kruche
  8. Bon appetit:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz